top of page

Ženy ženám. Zářijové Téma měsíce cílilo na projekty podporující diverzitu

Iniciativy, které pomáhají posouvat Česko k větší diverzitě. To bylo zářijové Téma měsíce projektu #FinŽeny. Blíže jsme si tak představili projekt vlivných žen Inspire&Impact Network, za nímž stojí vrcholová manažerka Renata Mrázová, institut Solvo, který svou podporu většího zapojení žen staví na datové analýze, či iniciativu Momentum, jež si klade za cíl snížit v Česku daň z mateřství.


Téma měsíce - FinŽeny

Projekt Inspire&Impact Network spustila Renata Mrázová, Group Chief People Officer ve společnosti FNZ Group. Manažerka zformovala skupinu vlivných žen, jež s realizací projektu pomohly. Agendou Inspire&Impact Network jsou témata jako zastoupení žen ve vrcholových pozicích, rovné platové podmínky či finanční gramotnost žen. 


„Naším cílem bylo vytvořit neformální network pro ženy, které se chtějí rozvíjet, angažovat a navzájem podporovat. Chceme inspirovat kulturou spolupráce, zodpovědnosti a vzájemné podpory mezi profesionálkami ze všech regionů s cílem měnit Česko k lepšímu. Tato iniciativa je důležitá, protože stále existují překážky a nerovnosti, které ženy musí překonávat, a my chceme být katalyzátorem změny,“ říká Renata Mrázová


 

V dalším týdnu jsme informovali o jiné prospěšné iniciativě, tentokrát více technologického rázu. Posláním institutu Solvo je rovněž podpora zapojení žen, vedle toho se ale zaměřuje též na děti a jejich skutečné potřeby či na umělou inteligenci. To vše s pomocí dat. Institut založila podnikatelka Ivana Tykač ve spolupráci s exministryní práce a sociálních věcí Michaelou Marksovou. My jsme publikovali rozhovor s generální ředitelkou Solvo Marthou Häckl


Institut Solvo vznikl jako think-tank, ale zároveň jako do-tank. To znamená, že chceme různé společenské jevy nejen zkoumat a diskutovat o nich s odbornou i širokou veřejností, ale chceme také navrhovat řešení a pomoci je prosadit,“ přibližuje Martha Häckl filozofii projektu. „Solvo ještě neexistuje ani rok. Přesto už efektivně prezentujeme výsledky našich výzkumů nejen na našich vlastních konferencích, ale i v rámci různých odborných skupin,“ dodává ředitelka.


 

O týden později nastal Moment pro mámy (i táty). Tak zněl titulek dalšího dílu zářijového seriálu, v němž jsme se věnovali iniciativě Momentum. Za ní stojí čtveřice dam, které již daly život jiným úspěšným projektům. Lucie Bášová a Kristýna Cejnarová založily projekt Mumdoo, který pomáhá pracujícím maminkám, zatímco Laureen Höllge a Johana Šperlová se skrze aplikace Mamio snaží vypořádat se sociální izolací žen na mateřské. Jejich společná iniciativa Momentum chce pracovat na snižování daně z mateřství.


„Viděly jsme, že v Česku vzniká celá řada zajímavých projektů, které nějak souvisí s moderním mateřstvím – Mumdoo zastřešující aspekt kloubení péče a práce a Mamio zastupující téma sociální izolace jsou jen dva z mnoha. Každý řeší nějakou dílčí část, někde se překrývají a někde jsou zase naopak mezery. Měly jsme pocit, že máme všichni společný cíl – aby se rodičům v Česku dobře žilo, aby měli možnost volby, jak si přejí nastavit si své role mámy a táty. A tak jsme spojily síly, přizvaly ke společnému stolu řadu dalších odborníků na související témata a vykoply jsme iniciativu Momentum,“ přibližuje genezi projektu jedna ze zakladatelek Lucie Bášová.   


 

Jeden z podstatných hlasů, který v tuzemsku zní na podporu diverzity, inkluze a rovných šancí, patří též projektu #FinŽeny. Součástí zářijového tématu měsíce tak byl též rozhovor s jeho zakladatelem Jaroslavem Kramerem, který blíže představil i další aktivity a plány zastřešující agentury Cover Story. 



Všechny články najdete zde:


Comments


bottom of page