Fondee: Ženy raději přiznají nevěru než finanční potíže

Třetina žen by se svým okolím raději sdílela podrobnosti o svém intimním životě než o své finanční situaci. Celá pětina by raději probírala svou nevěru, než aby přiznala problémy s penězi. Že finance považuje velká část žen za nepříjemné až zapovězené téma, prozradil průzkum společnosti Fondee, která lidem otevírá svět investic a umožňuje jednoduché investování do fondů akcií a dluhopisů. Průzkum dále ukázal, že téměř 60 % žen předpokládá, že bez dravé povahy podobné Vlku z Wall Street nemají ve světě investic šanci uspět. Necelé dvě třetiny z nich na něj hledí jako na příliš složitý.


„Průzkum nám ukázal, že investice představují pro většinu žen neznámé vody, do kterých nerady vstupují. Značně uzavřeně se ženy staví vůči tématu financí obecně. Ačkoli o rozpočtu rozhoduje rovnocennou nebo větší měrou více než 83 % z nich, ukazuje se, že finanční otázky stále považují za tabu,“ komentuje výsledky průzkumu Eva Hlavsová, spoluzakladatelka Fondee.


Tabuizované téma financí

Že je mezi ženami téma financí tabuizováno, potvrzují i další data. Dle průzkumu bezmála 40 % žen finanční otázky se svým okolím vůbec neotevírá. Skoro třetina žen se totiž obává odsuzování. Polovina respondentek však uvedla, že by větší otevřenost v těchto tématech ocenila, téměř 60 % žen by rádo své finance řešilo sebevědoměji.


Společnost Fondee dlouhodobě poukazuje na investování jako na účinnou zbraň proti inflaci a vhodnou cestu ke zhodnocení svých financí. Průzkum však ukázal, že většina žen považuje svět investic za příliš složitý a uzavřený. Například necelých 60 % z nich předpokládá, že aby člověk se svými investicemi uspěl, musí být dravé povahy podobné slavnému burzovnímu makléři Jordanu Belfortovi, známého pod přezdívkou Vlk z Wall Street.


„Finance jsou naší pevnou součástí a diskutovat o nich, zejména v současné turbulentní době, je naprosto přirozené. Pádným důvodem k větší otevřenosti je i skutečnost, že ženy dosáhnou na důchody o průměrně pětinu nižší než muži. Dveře k těmto tématům může ženám otevřít například naše kampaň Finanční wellness pro ženy, která ženám pomáhá učinit první kroky ve světě investic a dodat jim sebevědomí,“ dodává Hlavsová.