Jak fungují rozvojové programy pro talentované ženy?

Mezigenerační spolupráce, firemní diverzita i rozvojové programy pro zaměstnankyně v MONETA Money Bank. To byla témata další části živého streamu projektu #FinŽeny, jejímž hostem byla manažerka vzdělávání a rozvoje Dana Bártová.

V posledních letech je diverzita tématem, které rezonuje celou firemní kulturou. Výjimkou není ani MONETA Money Bank, která svým zaměstnankyním nabízí unikátní rozvojový program podporující využití jejich nejlepších profesních i osobnostních kvalit. „Cílem je, aby se jednalo o prémiovou záležitost. Výběr žen je klíčový a celkem striktní. Usnadňuje to i pozdější měřitelnost úspěchu. Ženy musí splňovat kritérium výkonnosti, kdy se bavíme o přístupu, kterým naplňují cíle a strategie, i míru výkonu. V tomto programu jsou tedy dámy, které v předchozím roce dosáhly nadstandardních pracovních výsledků. Zároveň díky programu chceme vzdělávat i budoucí lídryně a jsou v něm tedy zapojeny i kolegyně, které zatím týmy nevedou, ale na manažerskou pozici se připravují,“ vysvětluje Bártová.


Rozvojový program se v letošním roce bude konat podruhé. „V minulém ročníku jsme startovali se 111 dámami vybranými napříč všemi odděleními včetně pobočkové sítě, letos jich bude přes 150. Myšlenka programu je postavená na prezentaci aktuálních leadershipových témat, která jsou následně představená v praxi. Letošní program půjde ještě více do diskusí na úkor teorie,“ přibližuje manažerka. Trendy se každý rok mění, a proto Dana Bártová programy reviduje a přidává další nová manažerská témata. Co je ale vždy společným znakem, je vztažení tématu do businessové praxe, a díky tomu, že „spíkry“ jsou ženy, které reálně uspěly a stále zastávají klíčové vedoucí role ve firemním prostředí. Program je tedy pod záštitou skutečně zvučných jmen, které mají co nabídnout.


Společnost MONETA se snaží, aby každá aktivita byla efektivní. „Pokud je aktivita efektivní, je i lépe měřitelná. Z tohoto důvodu vždy zapojujeme zaměstnance do procesu jejich rozvoje. Krásně nám to následně ukazuje, kde chybí kompetence, kterou je třeba v rámci rozvoje nabídnout“ uzavírá Dana Bártová.


Dana Bártová kromě manažerské pozice v MONETA Money Bank dlouhodobě participuje na mezifiremních platformách, které cílí na manažerský mentoring a koučink, a zároveň aktivně působí v rámci mezinárodního neformálního vzdělávání coby mentor studentů. Zároveň i sedmým rokem přednáší MBA studia na Cambridge Business School. „Program MBA je pro lidi, kteří jsou cílevědomí a vědí, kam se chtějí posunout. V porovnání s mladou generací jsou to náročnější posluchači, protože znají svoje potřeby,“ říká Bártová.


Záznam debaty v rámci živého streamu projektu #FinŽeny naleznete na odkazu zde.