top of page

Každé naše slovo může mít velký vliv na okolí, shodují se Andrea Leskovská a Lenka Kejíková

Jaké změny provází pojišťovnictví a finanční poradenství? Jak změní člověka elitní manažerská pozice? A jaké pracovní nástroje jsou klíčové pro budoucnost? I na to odpovídaly v živě vysílané debatě podcastu Women in Finance ve spolupráci s projektem #FinŽeny Andrea Leskovská, členka představenstva a pojistně-technická ředitelka pro neživotní pojištění v Generali České pojišťovně pro Českou i Slovenskou republiku, a Lenka Kejíková, generální ředitelka a předsedkyně představenstva Generali penzijní společnosti. Záznam rozhovoru můžete sledovat ZDE.

Obě úspěšné ženy působí v rámci skupiny Generali, i když každá v jiném sektoru. Lenka Kejíková před dvěma lety kývla na hvězdnou nabídku a z pozice senior manažerky v risk managementu přešla na pozici generální ředitelky a předsedkyně představenstva Generali penzijní společnosti - největší penzijní společnosti v České republice. „Prožívám velkou změnu. Na pozici CEO penzijní společnosti jsem teprve necelé dva roky. Byl to pro mě skok z jiného oboru a typu práce, stále se učím a nějak adaptuji,” říká v rozhovoru a dodává, že jí nová pozice změnila zejména, pokud jde o sebekontrolu. „Každé slovo má opravdu velký vliv na okolí. Dříve jsem byla známá velkou sebekritičností a v tomto ohledu jsem se musela korigovat a zapracovat na svých lepších komunikačních schopnostech,” vysvětluje.


„S tím úplně souhlasím. Součástí práce v představenstvu je to, že když někam přijdete, jsou všechny oči na vás a musíte si uvědomovat, že každý moment můžete být v pozici „role model“. Lidé jsou zvědaví a naslouchají, co jim chcete říct. Musela jsem si to uvědomit a posunout se v tom, že každý den ovlivňuji mysl lidí a že je potřebujeme rozvíjet dál. Vím, že den má jen 24hodin a já si musím dobře rozmýšlet, čemu je budu věnovat,” doplňuje Andrea Leskovská.


Digitalizace a zajištění na stáří


Dalším z témat rozhovoru v rámci živě vysílané debaty byly nové nástroje a změny v penzijním a pojišťovacím systému. Podle Andrey Leskovské bude jednoznačnou změnou digitalizace. „Jelikož samotné pojištění je stále dost komplexní a pro většinu klientů málo pochopitelné, chybí tam ochota ponořit se do problematiky. Dále dojde ke změně komunikace s klientem, tedy i práce pojišťovacího agenta či makléře - toho kdo pojištění prodává. Práce bude muset být moderní, přizpůsobená zákazníkovi a jeho nástrojům, které každý den používá,” říká Andrea.


I v penzijním pojišťovacím systému je podle Lenky Kejíkové stále potřeba pracovat na kontaktu s klienty. „Na úrovni vlády dochází k diskuzím penzijní reformy, aby byli lidé ve stáří finančně zajištění. V minulosti na to česká populace nemyslela, nebo až pozdě. Proto se snažíme naše klienty oslovovat co nejdříve. V tématu zajištění na stáří je nejdůležitější právě čas. Dokonce jsou naším velkým klientským segmentem děti, ” dodává Kejíková.


Tématem rozhovoru bylo také to, jak náročné je udržet si v rámci konkurenčního prostředí pozici jedničky na trhu. „Lidé mají velké zákaznické zkušenosti skrz odvětví, které hodnotí velmi vysoko. Porovnávají nás s ostatními a čekají znalosti i od nás. Proto se snažíme v porovnání obstát. Je to o drobnostech. Pokud se chceme udržet jako úspěšná pojišťovna, musíme se měnit a umět rychle reagovat,” uzavírá Andrea Leskovská s tím, že se sama snaží své pracovní nástroje a možnosti adaptovat podle potřeb zákazníků.


Co posledního se Andrea Leskovská a Lenka Kejíková naučily? Jak těžké je udržet firmu na předních příčkách? Kde inspiraci? I o tom mluví Andrea Leskovská a Lenka Kejíková v živě vysílané debatě, jejíž záznam můžete sledovat zde.

Kommentare


bottom of page