Světla Košková působí jako Client Marketing Director ve společnosti Visa a má na starosti zároveň tři trhy – Česko, Slovensko a Maďarsko. V rozhovoru s expertkami zařazenými mezi 131 inspirativních žen ve světě financí popisuje například to, kdy musela během dosavadní kariéry nejvíce bojovat nebo zda se považuje za konzervativního či inovativního člověka.
Proč jste si vybrala práci ve finančnictví?
Já jsem si práci ve finančnictví vlastně nevybrala, spíš si vybrala ona mě. Pracovat ve finančnictví mě absolutně nelákalo a to přesně do té doby, než přišla nabídka vybudovat od píky marketingovou komunikaci a tým v Pojišťovně České spořitelny. Strávila jsem tam krásných 10 let a odtud pak byl už jen krůček do Visa. Tato volba byla jasná, pro marketéra extrémně zajímavá práce a úžasná značka.
Patříte ke skupině 131 inspirativních žen ve světě financí. Čím byste vy osobně chtěla inspirovat své okolí?
Inspirovat někoho se mi zdá dost ambiciózní, úplně by mi stačilo, pokud mě mé okolí bude vnímat jako slušného a férového člověka.
V čem se považujete za inovativní? A v čem spíše za konzervativní?
Já sama jsem spíše konzervativní typ, ale jsem obklopena inovativními lidmi. Konzervativní jsem v osobním životě, v práci mě změny a inovace baví, jen jich nesmí být moc.
Jak hodnotíte celkové zastoupení žen v oboru, ve kterém působíte?
To záleží, na který z oborů, ve kterých pracuji, se díváme. Finančnictví vidím stále ještě více jako mužskou doménu, i když právě ve Visa je poměr žen a mužů poměrně dobře vyrovnaný. Marketing naopak vnímám více jako ženské téma. Stačí se podívat na kolegyně, se kterými pracuji na straně bank. Marketing ve třech největších bankách v Česku aktuálně řídí ženy.
S čím jste musela během dosavadní kariéry nejvíce bojovat?
Tady se jedná o boj čistě vnitřní, sama se sebou a se svými pochybnostmi.
Umíte přiznat chybu? A umíte konstruktivně upozornit na chybu své kolegy?
Ano, umím. Zároveň si myslím, že dělat chyby je dobré, protože kdo nic nedělá, ten nic nezkazí. Radši se do věcí pouštím, i když se nějaká chybka objeví.
Jak vypadá vaše ideální pracovní dopoledne? Které aktivity vás nejvíce na vaší práci baví?
Začínám poměrně brzy, v sedm hodin ráno a to je úplně ideální, protože mám zhruba dvě hodiny na ničím nerušenou práci, přípravu prezentací, strategickou práci, prostě vše, na co se potřebuji více soustředit. To je pro mě optimální start dne, vše si uspořádat a připravit. A když bych pokračovala do ideálního dopoledne, tak je to určitě workshop/brainstorming s bankou, kdy pracujeme na nějakém projektu, vymýšlíme novou kampaň. Na mojí práci je skvělé, že spolupracuji s velkým množstvím lidí. Neskutečně mě nabíjí společné projekty s našimi klienty, bankami, je to práce s různými týmy, spousta zkušeností a zajímavé diskuze. Velmi ráda také koordinuji svůj vlastní tým, je nás málo a jsme rozprostřeni na tři trhy – Čechy, Slovensko a Maďarsko.
Kdy naposledy jste si v práci připadala, že jste v něčem úplně na začátku?
Každou chvíli, takže určitě naposledy někdy tento týden. Inovace jsou u nás na denním pořádku, takže když promluví moji kolegové z produktového týmu, tak často tápu. Naštěstí kolegové jsou ochotní vždy podat pomocnou ruku a danou problematiku vysvětlit.
Máte recept pro rovnováhu mezi pracovním a osobním životem?
Nevím jestli recept, ale mám přístup, který mi funguje. Držet si striktní hranice a nenechat si tyto dva světy prolínat, alespoň ne příliš. Jsem ten typ, který na dovolené neřeší e-maily a nezvedá telefony. Dělám to tak už léta a to absolutní odpojení od práce během dovolené mi dává příležitost vrátit se zpět s novým elánem a do práce se těšit.
Je podle vás vhodné více podporovat muže v tom, aby využívali rodičovské dovolené?
Ano, tenhle přístup se mi líbí a myslím, že mužům pomáhá pochopit, co žena na mateřské musí zvládnout, a také si vybudovat silnější vztah k dítěti. Ve Visa máme skvělý benefit, kolegové muži mohou čerpat několik týdnů otcovské dovolené. Mám kolegu, který tento benefit momentálně využívá.
Světla Košková je zkušená expertka, dříve vedla marketing a PR v Pojišťovně České spořitelny. Marketingu se věnuje celou svoji profesní kariéru, vystudovala Fakultu mezinárodních vztahů na Vysoké škole ekonomické. Ve společnosti Visa má na starosti marketing pro Česko, Slovensko a Maďarsko.
Comments