top of page

Umělou inteligenci využijeme tam, kde jsme neefektivní. Nám zůstane kreativa a rozhodování

Jak přistupovat k umělé inteligenci? Dostává se do finančního světa více žen? A jakými inovacemi prošel marketing ve finančním sektoru? I na tato téma odpovídaly v živě vysílané debatě podcastu Women in Finance ve spolupráci s projektem #FinŽeny tři zástupkyně bankovního segmentu, které se ve svých oborech věnují marketingu. Jsou jimi Světla Košková ze společnosti Visa, Monika Hovorková z České spořitelny a Renata Němcová z ČSOB.



Světla Košková se v marketingu zaměřeném na finančnictví pohybuje od roku 1999. V rámci své kariéry už vystřídala nástroje komunikace typu telemarketing, letáky, televizní reklama a posléze digitální marketing, který se neustále prohlubuje. Aktuálně čeká firmu Visa velká změna. Jsme globální společnost a dřív byla marketingová komunikace zaměřená na ATL (nadlinková komunikace využívající masově orientované techniky jako televizní spoty, pozn. red.). Teď jsme se začali orientovat i na lokální eventy. Visu jako partnera letos uvidíte na velkých hudebních festivalech, které budou cashless,” říká Košková.


Renata Němcová a Monika Hovorková jsou na svých aktuálních pracovních pozicích od roku 2017. Němcová má na starosti více značek, více dceřiných společností a větší tým. Co se týče marketingové oblasti, dostala se i k externí komunikaci, do světa PR.

V případě Moniky Hovorkové se změna v marketingu projevila ve spolupráci s influencery, například na vzdělávacích tématech. Když jsem nastoupila, byla Česká spořitelna velkou bankou, která podporovala velkou škálu projektů, eventů a festivalů. A nebyla vyprofilovaná. S mým příchodem jsme se začali profilovat v oblasti finančního vzdělávání. Máme mnoho projektů a programů a je to priorita i naší nadace,” vysvětluje Hovorková.


Velkou změnou i ve finančním segmentu je použití umělé inteligence. Svět financí se zjednoduší. Pro klienta budou naše služby přes umělou inteligenci přístupnější. Už teď máme naši digitální asistentku Kate. Do budoucna bude znát chování našich klientů a bude doporučovat služby, které klienti budou chtít. V marketingu nás čeká chytré využití umělé inteligence. Grafici a jiní kreativci díky ní budou mít více nástrojů, jak svou práci dělat efektivněji a lépe,” vysvětluje Renata Němcová.


Monika Hovorková se s příchodem chat GPT nejdříve vyděsila, co vše umí, pak ale změnila názor. Teď už jsem pozitivní a vím, že ji musíme použít tam, kde jsme neefektivní. Ale ikdyž má umělá inteligence v názvu inteligence, tak je inteligentní jako průměrný člověk. Má stejné problémy a biasy, jako máme my. Nám tak stejně zůstane kreativa, strategie a rozhodování,” říká Monika.


Další tématem debaty byla podpora žen ve finančním segmentu. Určitě musíme ženy podporovat. Finanční svět je stále velmi maskulinní, ale naštěstí už se v něm ukazuje mnoho žen. Ženské uvažování je trochu jiné než mužské, jsme založeny více na budování vztahů, jak interně, tak externě. A to myslím, že umělá inteligence nebude umět,” říká Světla Košková s tím, že by ženy měly vzít příležitost do svých rukou.


V čem by chtěly změnit myšlení lidí? Jak se mění role žen ve finančníctví? Co je pro ně ve světě změny jistotou? I o tom mluví Světla Košková ze společnosti Visa, Monika Hovorková z České spořitelny a Renata Němcová z ČSOBv rámci živého streamu Women in Finance, který můžete sledovat zde.



Comments


bottom of page