top of page

Chtěly jsme dělat něco smysluplného, říká zakladatelka Femme Palette Lucie Neumanová

  • cover-story
  • 25. 8.
  • Minut čtení: 5

Původním záměrem zakladatelek platformy Femme Palette Lucie Neumanové a Kláry Holíkové bylo podporovat ženy v jejich kariérním rozvoji. Postupem času ale plán zahrnul i muže. „Došlo nám, že důležitá je i podpora mužů v kariérním růstu. V mnoha firmách jsou ve vedení právě muži, a pokud mají podporovat kariéry žen, potřebují znát výzvy, jimž ženy čelí,“ říká výkonná ředitelka Femme Palette Neumanová.


zakladatelka Femme Palette Lucie Neumanová

Co bylo impulsem k tomu, že jste v roce 2018 založila s Klárou Holíkovou projekt na podporu kariérního rozvoje žen?

Žila jsem tehdy v Americe, kde jsem byla součástí různých komunit pro ženy. Líbilo se mi, jak se lidé navzájem podporovali, sdíleli zkušenosti a bavili se o kariéře. Když jsem se potkala s Klárou v San Francisku, myšlenka se jí zalíbila. Jelikož bydlela v Praze, mohla ji tam pomoci zrealizovat. Chtěly jsme dělat něco smysluplného, co by ženám pomáhalo v kariérním růstu - a tak vznikla naše komunita.


Jakým jste v začátcích čelily největším výzvám a co vám pomohlo je překonat?

Na začátku jsme si myslely, že budeme fungovat hlavně online. Plánovaly jsme organizovat networkingová setkání přes internet, ale rychle jsme narazily - lidé na to tehdy ještě nebyli připraveni a preferovali osobní kontakt. Přizpůsobily jsme se a začaly pořádat offline akce. Další výzvou bylo pokrytí širokého spektra témat, která naše komunita požadovala. Postupem času jsme si ale uvědomily, že takový přístup není dlouhodobě udržitelný. Proto jsme se rozhodly přejít od hromadného vzdělávání k individuálnímu přístupu a spustily mentoringový program. Ten nám umožňuje každému účastníkovi nabídnout podporu na míru - propojujeme ho s mentorem podle jeho konkrétních potřeb a kariérních cílů.


Které zkušenosti z vašeho předchozího angažmá v Silicon Valley vám byly nejvíce prospěšné?

Rozhodně mi pomohly zkušenosti z marketingu a UX designu. Díky tomu jsme mohly rychle vybudovat značku, web jsem měla hotový během pár dní a marketing jsme rozjely především skrze sociální sítě. Práce ve startupech mě zároveň naučila vysokému pracovnímu nasazení a pochopení toho, jak tyto firmy fungují. Navíc jsem pracovala ve startupu, který pomáhal lidem změnit kariéru a najít uplatnění v technických oborech. Jelikož jsem tam pracovala na produktu, měla jsem možnost vidět, že ze všech částí programu nejvíce lidem pomáhá právě mentoring. Tahle zkušenost nám velmi pomohla při tvorbě vlastního mentoringového programu - od samotného konceptu až po návrh a vývoj vlastní mentoringové platformy.


Kdy a proč padlo rozhodnutí rozšířit záběr i na muže?

Postupně jsme naši komunitu a produkty začaly otevírat všem, protože nám došlo, že podpora mužů v kariérním růstu je důležitá. V mnoha firmách jsou ve vedení právě muži, a pokud mají podporovat kariéry žen, potřebují znát výzvy, jimž ženy čelí. Navíc spolupracujeme s firmami, kde mentoring nabízíme jako nástroj rozvoje pro všechny zaměstnance, nejen ženy.


Jak se celkově vaše vize projektu od počátku proměnila a proč?

Naše vize, tedy pomáhat lidem v kariérním růstu, zůstává stejná, mění se jen způsoby, jakými ji naplňujeme. Začínaly jsme networkingem, pokračovaly workshopy, později jsme spustily mentoringový program. Postupně jsme přidaly leadershipové programy a programy na podporu žen podnikatelek. Vždy se snažíme naslouchat naší komunitě a reagovat na její aktuální potřeby. Otevíráme i nová témata, jako je slaďování kariéry a mateřství, finanční gramotnost nebo celkové zdraví. Věříme, že pro kariérní růst je důležité cítit se dobře fyzicky i psychicky a mít dostatek energie. Také stále více spolupracujeme s firmami a snažíme se je podporovat v tom, aby přistupovaly ke vzdělávání a rozvoji svých zaměstnanců individuálně.


V čem si myslíte, že jste originální a odlišujete se od konkurence na trhu? Je tento trh hodně konkurenční, nebo spíš poptávka převyšuje nabídku?

Odlišujeme se hlavně tím, že fungujeme v angličtině a máme mezinárodní přesah. V naší komunitě mentorů je přes 1 300 mentorů z různých zemí a národností. Mentoringových programů už je na trhu víc, ale my se snažíme ten náš neustále inovovat - máme vlastní digitální platformu pro mentees a mentory, která celý proces výrazně zjednodušuje a zpřehledňuje. Zájem o naše programy je stále vysoký, a proto každý rok nabíráme více než 300 nových mentorů. Naším cílem je poskytovat kvalitní a personalizovaný mentoring, který odpovídá potřebám lidí napříč obory a kariérními fázemi.


Dnes nabízíte mentoring, koučink, kurzy, akce i komunitu. O co je největší zájem a co tvoří hlavní část vašeho byznysu?

V našem byznysu spolupracujeme jak s jednotlivci, tak s firmami, ale mentoring zůstává naším hlavním produktem. Mezi naše firemní klienty patří například Barclays, Make, Bonami nebo Tietoevry. Díky tomu, že náš program probíhá v angličtině a spolupracujeme s mentory z celého světa, je oblíbený i u firem s mezinárodními týmy. Zároveň stále rostou i naše komunitní aktivity a vzdělávací akce, o které je velký zájem. Máme několik osvědčených formátů, jako jsou Women in Tech, Financial Wellness, Female Founders či Women’s Health. Letos jsme navíc rozšířili témata o Motherhood & Career a Fertility Empowerment, čímž reagujeme na aktuální potřeby naší komunity.


Jak po sedmi letech fungování hodnotíte naplnění hlavního prvotního cíle – posouvat lidi v jejich kariéře?

Myslím, že se nám to daří. Z mentoringového programu sbíráme zpětnou vazbu a vidíme, že lidem skutečně pomáhá. To je pro nás největší motivace posouvat Femme Palette dál, když víme, že to má smysl a dopad.


Co jste se během dosavadního fungování Femme Palette naučila o sobě samé, co vám projekt dal osobně?

V podnikání jsem se opravdu našla. Jsem člověk, který rád dělá různorodé věci, a podnikání mi to skvěle umožňuje, protože každý den je jiný. Od marketingu, přes vývoj platformy, hledání partnerů a firemních zákazníků, organizaci akcí až po vedení týmu. Díky Femme Palette jsem se toho spoustu naučila, zjistila jsem, co mi jde a co mě baví. A co je nejcennější, potkala jsem díky tomu spoustu inspirativních lidí.


Musely jste se jako ženy ve vedení startupu vyrovnávat s předsudky nebo stereotypy?

Myslím, že jsme měly štěstí, protože jsme se většinou pohybovaly mezi lidmi, kteří jsou otevření. Ale i tak, například o svém těhotenství jsem dlouho nemluvila, protože jsem nechtěla, aby to ovlivnilo náš byznys. Nechtěla jsem vysvětlovat, že i jako máma hodlám dál pracovat. Stereotypy pořád existují.


Kam chcete projekt posunout v příštích dvou až třech letech? Máte nějakou dlouhodobou vizi nebo sen?

Jsme firma bez externích investorů a chceme si udržet finanční soběstačnost. Naším cílem je i nadále pomáhat lidem. Budeme přicházet s novými koncepty akcí a programů, které budou relevantní. Chceme dál růst, už jsme expandovali do Berlína, Amsterdamu a Barcelony a rády bychom byly jednou zastoupeny ve většině velkých evropských měst. A možná i někde dál.


---

Lucie Neumanová

Absolventka VŠE po dokončení pražského studia žila šest let v San Francisku, kde pokračovala ve studiu na Hult International Business School a pracovala na různých pozicích v oblasti marketingu a designu pro technologické startupy. Na vlastní kůži zažila, jaký dopad má mentoring na kariéru člověka, který přechází z marketingové pozice na pozici UX designéra a buduje si kariéru v nové oblasti. Její vášní je pomáhat lidem nejen v podobné situaci v jejich kariérním růstu. I proto v roce 2018 spoluzaložila platformu Femme Palette, kde zastává pozici výkonné ředitelky.

Komentáře


Komentování u tohoto příspěvku již není k dispozici. Pro více informací kontaktujte vlastníka webu.
bottom of page