Michaela Hrušková působí jako vedoucí oddělení bankovních záruk a dokumentárních obchodů v Raiffeisenbank. V rozhovoru s dámami zařazenými mezi 131 inspirativních žen ve světě financí popisuje například to, že schopnost přijmout chybu je pro skutečný leadership klíčová. ”Pokud chcete pracovat s těmi správnými lidmi, musíte být autentičtí, ’’ říká. Největší inspirací nejen v tomto směru jsou pro ni “obyčejné ženy”. “V tom nejlepším smyslu jsou nesmírně chytré, umí kombinovat péči o sebe, práci a rodinu, dřou na sobě, a přitom umí kolem sebe rozdávat spoustu pozitivní energie," říká v rozhovoru Michaela.
Proč jste si vybrala práci ve finančnictví?
Práce ve financích mi spíše tak přirozeně vplula do života a už zůstala. Mám ráda řeč čísel a jednoduše souhlasím s nepopulárním „Co neměříš, neřídíš.“
Když se ohlédnete, co byla vaše největší dosavadní profesní výzva?
Několikrát jsem v rámci své pracovní kariéry kývla na nabídku, na kterou jsem si myslela, že nemám dostatečnou kvalifikaci a schopnosti. A pokaždé se ukázalo, že je dobré důvěřovat lidem, kteří si vás vyberou, a hlavně, důvěřovat sobě. Paradoxně to, čemu z počátku nerozumíte, vám může otevřít dveře někam, na co byste si netroufli ani pomyslet.
Patříte ke skupině 131 inspirativních žen ve světě financí. Čím byste vy osobně chtěla inspirovat své okolí?
Tím, nebát se být obyčejná. Autentičností, odvahou komunikovat věci tak, jak jsou, a ukazovat, že člověk nemusí být perfektní, aby svou práci dělal dobře. Tím, že lidskost a upřímná starost o lidi není slabost.
Čím se podle vás vyznačuje ženský leadership?
Ženy mají jiné smyslové vnímání. Baví mě, jak umí být krkem rozhodování. Dávat věcem řád a směr bez potřeby protlačit své ego.
Máte (a měla jste) kolem sebe dostatek ženských vzorů? A jsou pro vás třeba?
Když jsem tuto otázku dostala poprvé, až mě trochu vyděsilo, že vlastně žádný zásadní vzor nemám. A je jedno, zda se jedná o muže, či ženu. Paradoxně nejvíc mě inspirovalo jednání lidí, se kterými jsem nesouhlasila a určovala jsem si tak cestu, kterou jít nechci. Obecně mě ale velmi inspirují například moje kolegyně. V tom nejlepším slova smyslu obyčejné ženy, které jsou nesmírně chytré, umí kombinovat péči o sebe, práci a rodinu, dřou na sobě, a přitom umí kolem sebe rozdávat spoustu pozitivní energie.
Co je podle vás třeba udělat pro to, aby se mohly ženy ve světě financí častěji prosadit i na nejvyšších pozicích?
Nemyslím si, že primární motivace žen je být obsazena v nejvyšších pozicích. Práce s vlastním sebevědomím je ale cesta pro mnohé z nás dostat se tam, kam patříme.
S čím jste musela během dosavadní kariéry nejvíce bojovat?
Sama se sebou. Největší hranice, limity a „vězení“ člověk staví sám sobě. A myslím, že ženy jsou v tom mistryně světa.
Máte už osvědčený postup, jak vybruslit ze „srážky s příliš velkým egem“?
Základem je nebrat si věci osobně. A mně samotné pomáhá připomenout si motto mé maminky, která mi vždy říkala „Buď lepší než ten, s jehož chováním nesouhlasíš“!
Umíte si přiznat chybu? A umíte konstruktivně upozornit na chybu své kolegy?
Ano, umění přiznat chybu mi přijde pro skutečný leadership naprosto klíčové. Pokud chcete pracovat s těmi správnými lidmi, musíte být autentičtí. To je dle mého jediná cesta, jak si získat skutečný respekt a hlavně způsob, kdy vám ostatní nemají ostych nabídnout svá řešení, která leckdy bývají ta, která hledáte.
Kdy naposledy jste si v práci připadala, že jste v něčem úplně na začátku?
To není úplně výjimečná věc, a přijde mi to v pořádku. Tak člověk pozná, že nezakrněl a pracuje na věcech, které se dynamicky vyvíjí. Vlastně moment, kdy mě nic nepřekvapuje, je přesně ten, kdy si říkám, že je čas jít dál.
Pokud spolupracujete s nastupující generací, v čem vidíte její lepší připravenost pro úspěšnou profesní dráhu ve světě financí? A v čem naopak jistý deficit?
Mladá generace mě baví, obzvlášť tím, jak jsou orientovaní, vědí, co ne/chtějí. Jejich zásadní limitaci vidím ve schopnosti být trpěliví a vědět, že je třeba si prostě i „odházet lopatou“ před tím, než přijde kariérní posun.
Michaela Hrušková je ve společnosti Raiffeisenbank vedoucí oddělení bankovních záruk a dokumentárních obchodů, kterou naplňuje a baví vedení lidí. Se svým týmem zvládla ve velmi krátkém čase zpřístupnit plně digitální front-end kanál, který nyní využívá více než 80 % korporátních klientů Raiffeisenbank.
Comments