Budoucí manažeři jsou ambiciózní a pracovití. Jaké benefity u nich fungují?

Jakou pracovní motivaci má nastupující generace lídrů? Které benefity jsou pro ně důležité? Investují lépe ženy, nebo muži? V třetí části živého streamu projektu #FinŽeny se potkaly personalistka České podnikatelské pojišťovny Lucie Hanzlová a analytička online investiční platformy Portu Anna Kortusová, která sama patří k nastupující generaci manažerů ve finančním segmentu.

Světové výzkumy trhu práce ukazují, že pro mladou generaci nastupující nově do pracovního prostředí jsou stejně jako v případě generací předchozích největší motivací finanční prostředky. Není to ale motivace jediná a mezi ostatními ztrácí na dominanci. „Nastupující generace je specifická svou ambiciózní povahou. Přestože mladí lidé mají spoustu požadavků, myslím si, že jsou velice šikovní a pracovití. Musím ale uznat, že je to jiná spolupráce než se stávajícími zaměstnanci,“ líčí situaci v ČPP Hanzlová.


Rozdíl mezi současnou a minulou generací vidí i analytička Portu Kortusová, která je dva roky po studiích, a spolu se svými vrstevníky tak představuje budoucnost managementu ve finančním sektoru. Pro ně je typická snaha nalézt rovnováhu mezi prací a osobním životem. „Největší rozdíl vidím v přístupu k práci. Generace například mých rodičů byla součástí dravého kapitalismu, chtěli se práci věnovat dlouhé hodiny s vidinou velkých zisků. Moje generace má také pracovní zapálení, ale chceme se zdokonalovat i v jiných oblastech, hledáme work-life balanc,“ říká Kortusová.


Klíčovým pracovním benefitem nejen nastupující generace je také sladěný a stmelený kolektiv. „V rámci Portu organizujeme sportovní aktivity, teambuildingy a další akce, které pomáhají sjednotit pracovní kolektiv,“ líčí Kortuzová. Podle Hanzlové doba covidu pomohla České podnikatelské pojišťovně pochopit, že je nutné propojit soukromou a profesní sféru. „Snažíme se i nyní poskytovat home office. Má to svůj smysl, protože někteří zaměstnanci pracují doma efektivněji než v kancelářích. Při náborech je pro mě nejdůležitější, abychom spolu mluvili osobně a navnímali atmosféru. Zaměstnanec by měl být příjemně naladěn, aby se tak mohl cítit i v práci a nevznikaly zbytečné konflikty,“ dodává. Klíčové podle Hanzlové je, aby se zaměstnanec cítil ve firmě příjemně a byl součástí firemní kultury.


Díky dostupnosti investičních online platforem v Česku přibývá drobných investorů, a jak potvrzují statistiky Portu, o tento trend se začíná zajímat stále více žen. Při založení platformy v roce 2018 byl podíl žen mezi uživateli pouhých 5 procent. V současnosti už ženy tvoří zhruba třetinu všech uživatelů. Daří se ženám na investičním poli více než mužům? „Studie ukazují, že ano. Myslím si, že jednoduše investují jinak než muži. Nerada generalizuji, ale ženy jsou opatrnější, trpělivější, investují víc s rozvahou a drží se dlouhodobých cílů, což se na investičních trzích ukazuje jako nejlepší strategie. Klíčem je nepanikařit, nevyprodávat portfolio, když mi padá investice, a možná proto jsou výsledky investorek lepší,“ uzavírá Anna Kortusová.