top of page

Daniela Pešková: Možná jsem neunavitelná

  • cover-story
  • 16. 6.
  • Minut čtení: 2

„Vedu tým lidí, kteří se starají o finanční zdraví poloviny České republiky.“ Jen jedinou údernou větou shrnuje pro magazín Euro Platinum svou misi Daniela Pešková, nejexponovanější žena českého bankovního světa.

Daniela Pešková - Česká spořitelna - projekt FinŽeny

Charismatická manažerka, kterou nejde přehlédnout, svým způsobem přepisuje historii. Téměř deset let v představenstvu České spořitelny ukazuje, že se dá vrcholová pozice pojmout lidsky, s lehkostí i humorem. Že se dá myslet na lidi a neublížit přitom byznysu. Že je možné se přizpůsobovat moderní době, aniž by se narušila podstata dvě stě let prověřené služby.


„Finance nejsou chladný racionální byznys, ale ultra zajímavý obor, který je těsně napojený na život klientů. Je to finanční lifestyle s milionem interakcí denně,“ říká žena, jejíž tempo je přesně tak dynamické, jak se na první pohled zdá.


V České spořitelně má Daniela na starosti retailové bankovnictví, což je z pohledu velikosti největší kus banky. V řeči čísel je odpovědná za 6 tisíc zaměstnanců, kteří jsou těsně napojeni na lidské příběhy milionů klientů. „Moje největší přání vždy bylo, aby na banku lidi byli pyšní. Aby zaměstnanci byli pyšní na to, co banka dělá pro klienty, a aby ji upřímně měli rádi. A když čtu spontánní posty mých kolegů na LinkedInu nebo vidím, jak si pořizují náš merchandising, tak si myslím, že se to daří,“ popisuje.


Jako hlavní výzvu ve své pozici zmiňuje komunikaci. „Vnímat signály z trhu a banky, zaujmout k nim postoj a vysvětlit ho různým typům stakeholderů. Motivovat lidi, aby se ze signálu stala akce,“ říká. Sama je právě pro tento typ úkolu nadaná. Je komunikativní, umí lidi kolem sebe nadchnout a předat jim to podstatné uvěřitelně a zapamatovatelně. „Možná jsem k tomu všemu taky neunavitelná,“ doplňuje s úsměvem.


Díky tomu, že je Daniela v představenstvu České spořitelny jako jediná žena, je viditelným vzorem. „Vnímám svoji roli i jako balancování toho převážně mužského vidění světa. Na počet je nepřetlačím, ale na výraznost můžu. A tak tuhle speciální roli beru se vší zodpovědností,“ říká manažerka, která stála mimo jiné u zrodu projektu #FinŽeny.


„Kdybych nad tím víc přemýšlela a připravovala se, tak bych do představenstva ani nešla,“ vzpomíná na dobu, kdy jí přišla nabídka zasednout v nejvyšším vedení banky. V tu chvíli pro ni byla jako hlavní motivátor podpora a důvěra, kterou jí dal generální ředitel Tomáš Salomon. „Úplně to stačilo. Navíc, pokud něco v životě až moc plánujete, tak se to nestane,“ myslí si.


Právě přílišné promýšlení je podle ní častý způsob, který typicky ženy od těchto pozic odrazuje. „Řeší fungování rodiny, často se samy podstřelí v hodnocení, a nakonec to odsunou nebo vůbec neudělají,“ uzavírá s jasnou výzvou směrem k holkám a klukům, které v životě zaujme jakákoliv výzva: Overthinking kills.


Článek je součásti speciálu "Bankéřky" v aktuálním vydání magazínu Euro Platinum, který vznikl ve spolupráci se společností Visa. Magazín je až do konce června k dostání u prodejců tisku.

Comments


Commenting on this post isn't available anymore. Contact the site owner for more info.
bottom of page