top of page

Světla Košková a Hana Wasserburger: Neustále se vzděláváme

  • cover-story
  • 13. 6.
  • Minut čtení: 4

Aktualizováno: 16. 6.

České banky jsou silné díky své inovativnosti a zaměření na digitalizaci. Právě do těchto oblastí přichází stále více žen s novými nápady a perspektivami, říkají pro magazín Euro Platinum Světla Košková a Hana Wasserburger ze společnosti Visa.


Hana Wasserburger je ředitelka poradenských služeb Visa pro Česko, Maďarsko a Slovensko je zodpovědná za poradenství pro klienty Visa v oblasti propozic, datové analytiky, marketingu, inovací a dalších služeb. Kromě těchto činností se zajímá také o udržitelnost a podporu žen v byznysu, třeba v projektu #FinŽeny.


Světla Košková je ředitelka marketingu Visa pro Česko, Maďarsko a Slovensko v minulosti vedla marketing a PR v Pojišťovně České spořitelny, kde měla na starosti marketingovou komunikaci a strategii, interní komunikaci, PR a sponsoring. Angažuje se v iniciativě #FinŽeny.


Světla Košková a Hana Wasserburger. projekt FinŽeny
Hana Wasserburger (vpravo) a Světla Košková (vlevo) , Visa. Foto: Jiří Královec, Euro Platinum

Jak se dají jednou větou popsat ženy v představenstvech českých bank?

Hana: Sebevědomé a velmi autentické osobnosti, které přesně vědí, co chtějí.

Světla: Nesmírně pracovité manažerky, do své práce vkládají obrovské nasazení, energii i odhodlání, a díky tomu dokáží uspět v náročném a dynamickém prostředí.


A co ženy, které jsme přinesli ve výběru 80 inspirativních manažerek napříč segmenty?

Světla: Výběr ukazuje, že v bankovnictví i dalších segmentech působí řada mimořádně schopných žen, které mají potenciál stát se lídry v nejvyšších patrech. Je skvělé, že existují platformy, třeba jako #FinŽeny, které jejich rozvoj podporují a pomáhají jim naplno využít jejich schopnosti.

Hana: Ano, všechny tyto ženy mají úplně stejné kvality jako ty v nejvyšších patrech bank — jen se o nich zatím tolik neví.


Kde vidíte v posledních letech stále větší zapojení expertek?

Hana: Jednoznačně v oblasti IT a datové analytiky. Do těchto oblastí, které byly tradičně doménou mužů, přichází stále více žen s novými nápady a perspektivami. Mnohem více žen také dnes pracuje v digitální transformaci a ve vývoji nových technologií.


Světla: Souhlasím s Hankou, je určitě vidět, že se ženy čím dál více angažují v oblastech inovací a digitalizace bankovních služeb, kde mají obrovský vliv na zavádění nových technologií a zlepšování klientské zkušenosti. Další oblastí, kde je silné zastoupení žen, je operations — tedy řízení a optimalizace provozních procesů.


Do řady Visa projektů se zapojují i ženy, které jsme fotili do naší „velké šestky“. Jaké projekty vás s nimi aktuálně baví?

Hana: Nejvíce mě dlouhodobě baví projekty, které mají skutečný dopad — tedy takové, kde se něco implementuje a přináší to konkrétní změnu. Aktuálně mě v rámci našeho týmu nejvíc naplňují projekty zaměřené na design správné nabídky pro mladé klienty bank z generace Z. Společně s bankami řešíme, jak jim nabídnout služby na míru a jak s nimi efektivně komunikovat.


Další oblastí, která mě baví, je redesign věrnostních programů, aby byly pro klienty opravdu relevantní a personalizované. Nebo například vylepšování zákaznické zkušenosti pro lidi se specifickými potřebami, například se zrakovým postižením.


Světla: To je přesně to, co mě taky hodně baví — propojení inovací s reálným dopadem na každodenní život lidí. V současnosti se zapojuji do projektů, jako je Visa She’s Next s ČSOB, které pomáhají podporovat ženy podnikatelky a nabízejí jim prostor pro růst a rozvoj. Těší mě také naše spolupráce s Českou spořitelnou, kde připravujeme zajímavý projekt v oblasti gamingu, a nebudeme chybět ani na Colours of Ostrava, kde klienti mohou navštívit naši společnou zónu. V rámci spolupráce Visa a Komerční banky chystáme velkou hokejovou kampaň, která bude komunikovat také výhody pro naše zákazníky.


V čem se vy samy musíte posouvat, abyste stíhaly tempo vašich klientů?

Světla: Rychlost, jakou se svět vyvíjí, je obrovská, a proto je pro mě klíčové neustále se učit a adaptovat. Musím být flexibilní a otevřená novým technologiím, které se objevují nejen v bankovním sektoru, ale i v dalších oblastech, jako je fintech nebo umělá inteligence. Kromě toho je důležité neustále pracovat na zlepšování schopnosti vést týmy, protože bez efektivní spolupráce a správného leadershipu není možné držet krok s těmi nejnáročnějšími projekty.


Hana: Pro mě je klíčové neustálé sebevzdělávání. Sledování trendů a dění na bankovním trhu je nezbytné, abychom byli připraveni na to, co naše klienty čeká. Dnes už nám nestačí jen soustředit se na bankovní sektor — musíme se také vzdělávat v oblastech jako automotive, IT nebo retailové služby. Začínáme spolupracovat s klienty z těchto oborů, zejména v oblastech dat, plateb a strategií pro získávání nových zákazníků nebo optimalizaci procesů.


A jaké dovednosti jsou naprosto zásadní pro profesi, kterou vykonáváte?

Hana: Pro mě jsou zásadní dvě dovednosti — schopnost prodávat a vyjednávat, což jsem se musela naučit, a efektivní komunikace s klientem. Komunikace s klienty je úplně jiná než komunikace uvnitř banky, kde můžete spoléhat na stabilní tým lidí, se kterými dlouhodobě spolupracujete. V consultingu neustále potkáváte nové lidi, a často máte jen pár minut na to, abyste je zaujali a získali jejich pozornost pro potenciální spolupráci.


Světla: Pro mě jsou klíčové dovednosti jako schopnost přizpůsobit se změnám, sledování trendů a vyjednávací schopnosti. Velmi důležité je také umět obklopit se týmem expertů, ať už interně nebo na straně agentur. Přizpůsobování se novým výzvám je pro mě někdy náročné, protože mám přirozeně konzervativní přístup, který mi pomáhá udržet stabilitu a orientaci, ale v dnešním rychle se měnícím prostředí je klíčové být flexibilní a rychle reagovat.


Rozhovor je součásti speciálu "Bankéřky" v aktuálním vydání magazínu Euro Platinum, který je až do konce června k dostání u prodejců tisku.

Comments


bottom of page