Moderní nábor zaměstnanců se bez umělé inteligence neobejde, HR ale stále potřebuje empatii
- cover-story
- 20. 11.
- Minut čtení: 1
Umělá inteligence urychluje nábor a usnadňuje rutinní úkony, ale rozvíjet lidi a zajistit, aby se jim v práci dařilo, stále vyžaduje empatii a lidský přístup, říká Kateřina Kozerovská, ředitelka HR ve společnosti Twisto.
Umělá inteligence mění způsob, jakým firmy hledají a vybírají nové kolegy. Některé nástroje zvládají třídit životopisy, analyzovat dovednosti a dokonce předpovídat úspěch kandidátů. Jak moc je ale AI dnes skutečně spojencem uchazečů při náboru? “Doba se mění a umět použít AI jako nástroj pro strukturu nebo lepší formulaci myšlenek je užitečné. Pokud má ale vylepšit to, kdo opravdu jste a co umíte, tak to nebude fungovat a ukáže se to během prvních dvou otázek u pohovoru,” říká Kateřina Kozerovská v rozhovoru, který vznikl ve spolupráci s projektem #FinŽeny. Pokud umělá inteligence čerpá z historicky zkreslených dat a stereotypů, může u náboru znamenat riziko v předsudcích. Správně nastavená však může právě tato zkreslení odhalit a pomoct personalistům rozhodovat spravedlivěji.
Celý rozhovor, který vyšel na webu Týdeníku Euro, naleznete ZDE.





Komentáře