top of page

Nenechme se chlácholit průzkumy. Se zapojením AI v českých firmách to není slavné

  • cover-story
  • 29. 5.
  • Minut čtení: 1

Zprávy o tom, že umělou inteligenci využívá 70 procent firem, je třeba brát s rezervou. Naše podrobnější šetření ukázalo, že její zapojení se zatím ve velkém omezuje na základní nástroje užívané marketingovými týmy, říká řídící partnerka poradenské společnosti RSM v Česku Monika Marečková.


Pro tuzemský byznys je podle Moniky Marečkové typické, že je spíše opatrný, což mnohé firmy zachránilo v době nedávných krizí. Na druhé straně se podnikatelé často drží při zdi i v dobách, kdy by mohli rozvinout inovační potenciál a investice. „Přitom jsou to právě ti odvážní, ze kterých nám rostou jednorožci,“ podotýká šéfka tuzemské pobočky RSM.


Do značné míry se podle ní opatrnost projevuje i ve vztahu k umělé inteligenci. AI agenti budou přelomové nástroje pro velkou část práce, která se ve firmách odehrává. „Byla bych ráda, kdybychom lépe chápali potenciál toho, co se před námi otevírá,“ říká Marečková.


Na druhé straně ale vidí i oblasti, kde se domácí podniky naučily být odvážnější. „Sledujeme velmi zajímavý trend, co se týká první zahraniční expanze. Dříve jí bylo automaticky Slovensko, které bylo jasnou volbou díky chybějící jazykové bariéře a nám ladící kultuře. Teď už se firmy častěji soustředí na další trhy, především v západní Evropě nebo na Balkánu,“ přibližuje Monika Marečková v rozhovoru, který vznikl ve spolupráci s projektem #FinŽeny.


Celý rozhovor, který vyšel na webu Týdeníku Euro, naleznete ZDE.


RSM Monika Marečková Euro rozhovory FinŽeny
Monika Marečková, RSM

Comentários


Não é mais possível comentar esta publicação. Contate o proprietário do site para mais informações.
bottom of page